El Palau Sant Jordi obria les portes aquest diumenge 18 de setembre a un tipus d’esdeveniment poc habitual a l’equipament. El pavelló, acostumat a acollir macroconcerts dels artistes més reconeguts internacionalment, era la seu d’una espècie de festival que pretenia oferir al públic un seguit de concerts de menor format i amb menys pressupost amb cantants, això sí, de primer nivell mundial. La repercussió dels artistes del festival entre els més joves és indiscutible. Sense anar més lluny, Quevedo és, juntament amb el productor Bizarrap, l’autor de la cançó de l’estiu, popularment coneguda com a ‘Quédate‘. El productor argentí, que és sens dubte un dels que més popularitat ha aconseguit en llengua castellana els darrers mesos i anys, va col·laborar també recentment amb un altre dels artistes del cartell: Villano Antillano. D’altra banda, els trenta milions de reproduccions mensuals a Spotify de Becky G parlen per si soles, i cançons com Veneno o La Placita, de l’artista malagueny Delaossa, formen part de l’imaginari de gran part de les generacions més joves. El cartell el completaven dos artistes emergents amb una popularitat creixent: Eix i Cauty.
El bon cartell de l’esdeveniment faria que qualsevol li augurés l’èxit i una bona rebuda. La realitat, però, és que una gran lona negra tapava la meitat de gran pista del Palau per intentar dissimular una baixa afluència de públic tant a pista com a les grades força difícil d’entendre tenint en compte el cartell que la productora SFX–Events presentava pel Distrito Urbano. El festival no va aconseguir vendre ni la meitat de les 6.000 entrades previstes inicialment. Poques hores abans del concert, a taquilla es regalaven entrades, que en principi tenien un preu del voltant de 40€ en funció de la localitat i d’uns 90€ per la zona preferent, situada a la part frontal de la pista i que garantia una millor visibilitat.
Així mateix, una mala previsió logística va provocar que l’últim cantant a actuar, Delaossa, hagués d’interrompre el seu concert pocs minuts després de començar-lo per haver pujat a l’escenari amb retard respecte a la previsió. “Vaig comprar entrades pel festival només per veure l’actuació de Delaossa, i ara la interrompen sense que hagi cantat les millors cançons”, assegurava una de les assistents.
Me parece indígnate lo que han hecho con @delaossapicasso en el festival de Distrito Urbano, dejándole solo cantar tres canciones y empezando a echar a la gente todo por una mala organización. #distritourbanofestival #PalauSantJordi
Animo Delaossa te queremos 🤍 pic.twitter.com/U2HF1YllRv— jeezzii (@jezzi0310) September 18, 2022
Tot i els problemes, els assistents al festival, que tot i no omplir el recinte es comptaven per milers, van poder cantar a ple pulmó èxits de primer ordre en el camp de la música urbana. Les actuacions més celebrades van ser la de Becky G, amb èxits com Sin Pijama o Shower, i la de Quevedo, que va aixecar el Sant Jordi amb cançons en solitari com Sin Señal, col·laboracions com Si Quieren Frontear, cançó amb què va començar-se a fer conegut de la mà de Duki, i temes ja icònics com ‘Quédate‘.