
Josep Montero, líder i cantant d’Oques Grasses, ha estat l’encarregat de posar música al Piromusical de la Mercè 2026, prenent el relleu de Rosalía i Estopa. L’espectacle, que enguany ha estrenat emplaçament a la platja de la Nova Icària, ha tancat la festa major de Barcelona amb una selecció de 48 cançons dividides en cinc blocs.
La proposta de Montero ha estat especialment eclèctica i ha combinat música en català amb grans noms de l’escena internacional, sense renunciar a alguns dels temes més coneguts d’Oques Grasses. El Piromusical ha arrencat amb ‘La gent que estimo’, una de les cançons més emblemàtiques del grup, mentre que també hi ha aparegut ‘Molta tralla’, ‘Torno a ser jo’ i ‘Coet’.
La selecció ha viatjat per estils i èpoques molt diferents. Hi han sonat Rosalía, Billie Eilish, Lana del Rey, Dua Lipa, Aitana, Muse, Fun., Pet Shop Boys, Gigi D’Agostino, Pitbull, Sufjan Stevens i Kanye West, entre molts altres artistes internacionals.
La música en català també ha tingut un pes important en la proposta, amb Adrià Puntí i Joan Manuel Serrat entre els noms escollits. La llista també ha incorporat formacions i composicions allunyades del pop contemporani, com l’Orquestra Filharmònica de Londres.
Després de gairebé una hora de música, focs artificials i drons, el Piromusical ha arribat al final amb «Carmina Burana: O Fortuna», de Carl Orff, com a peça de tancament. Una selecció de 48 cançons amb què Josep Montero ha posat banda sonora a l’última gran nit de la Mercè 2026.












