
Les artistes catalanes Ven’nus i Mushka han presentat “No existiran”, una nova cançó que dona continuïtat a l’univers de “Les vides”, tema publicat per Ven’nus (Valèria Saurí) a mitjans de març. Si aquella primera entrega explorava una realitat paral·lela marcada per les decisions no preses, “No existiran” aprofundeix encara més en aquest relat, retratant una relació amorosa intensa i fallida, i els ecos emocionals d’allò que mai es va viure.
La nova cançó esdevé una reivindicació del dolor, la pèrdua i el record, simbolitzats en una tornada punyent que repeteix “No existiran” com un mantra, una forma de renunciar als futurs imaginaris que es van esborrar amb el fracàs d’un amor. La cançó conclou amb una línia que ressona amb força: “he pujat al temple i reso a altres sants”, un gest que apunta cap a la necessitat de cercar nous referents i reconstruir-se després d’una caiguda emocional.
Amb la col·laboració de Mushka —una de les veus més destacades de l’escena musical catalana actual—, “No existiran” guanya una nova profunditat. La producció musical ha anat a càrrec de Balma, coneguda pel seu estil electrònic fantasiós, i Vernat, que aporta una atmosfera sonora immersiva, combinant guitarres suaus i ritmes juganers. El resultat és una peça que oscil·la entre la fragilitat i el caos controlat, com una dansa melancòlica dins un univers alternatiu.
El videoclip, ideat com a continuació visual de “Les vides”, reforça aquest univers amb una narrativa hipnòtica inspirada en l’anime i les distòpies tipus Black Mirror. Amb la participació de Mushka i un gran equip de joves creadors provinents de l’entorn universitari de Ven’nus, la peça audiovisual construeix un món on fins i tot una màquina pot arribar a trencar les barreres de la realitat per explorar allò que mai va ser.
Amb aquest nou llançament, Ven’nus continua consolidant una proposta artística experimental i compromesa amb la creació en català, fent de la imaginació i la possibilitat els pilars d’un projecte que transcendeix la música i abraça també el món visual i conceptual.