La pianista, cantant, productora i compositora maresmenca Meritxell Neddermann passa per un gran moment artístic i vital. No només per ser la pianista de la gira internacional de Jorge Drexler des de fa més de dos anys, fet que li ha permès obrir un concert a San Francisco, fer algun concert propi a l’Argentina i, fins i tot, acompanyar l’uruguaià a Las Vegas el dia que va rebre set Grammys. Aquest bon moment també té a veure amb la sensació de llibertat i de confiança que s’ha guanyat a pols i que d’alguna manera, és el punt de partida del seu segon disc en solitari. “Sento que m’he deixat anar amb la producció, l’estructura de les cançons, les lletres…”, confessa. Per això, el seu nou treball es titula Suelta. “Em sembla una paraula curiosa quan es pronuncia en català i, a sobre, té una connotació negativa quan s’aplica a una dona, fet que m’ha acabat de convèncer”.
Meritxell Neddermann encara la seva segona col·lecció de cançons des de l’alliberament que regala el fet de viure, l’experiència i el pas del temps. El disc, que ha coproduït amb Carles Campi, col·laborador habitual de Vetusta Morla i Jorge Drexler, passa del pop “rollo Supertramp” a l’electrònica alternativa i la música experimental. En part està composat des de la producció, des de l’ús de sintes i les ganes de jugar amb el vocoder que es transforma en un instrument més per a modelar la seva veu.