
El Festival Porta Ferrada Occident va viure aquest dilluns una de les jornades més festives de la seva 64a edició amb La Festassa Km0. El Guíxols Arena va reunir alguns dels principals noms de l’escena musical catalana actual en una marató de concerts que va combinar música urbana, pop, mestissatge i sons balcànics.
La tarda va començar amb Balkan Paradise Orchestra, que va portar al festival el seu particular univers sonor, a mig camí entre els ritmes balcànics, els metalls, el pop i l’electrònica. ‘Flowin’’, ‘Estimar’, ‘Balkan Classics’ i ‘Balkan Disco’ van formar part d’un repertori que també va destacar per una posada en escena molt treballada, amb coreografies i una gran complicitat entre les integrants de la formació barcelonina.
Després va arribar el torn de Mama Dousha, que va confirmar el gran moment que travessa amb un directe fresc i proper. El músic barceloní va repassar alguns dels seus temes més coneguts, com ‘Rikiti’, ‘El Ressopó’, ‘Que chévere’ i ‘La Millor gent del planeta’. Un dels moments més celebrats de la seva actuació va arribar amb una col·laboració sorpresa a ‘Vitamina de l’amor’ amb Balkan Paradise Orchestra, que es va convertir en una de les imatges de la jornada.
Miki Núñez va agafar el relleu demostrant, una vegada més, la seva capacitat per connectar amb el públic. El cantant terrassenc va combinar cançons com ‘Un altre cop’, ‘Escriurem’, ‘La venda’ o ‘No m’ho esperava’ amb un directe carregat d’energia i participació, convertint el Guíxols Arena en una gran festa col·lectiva.
La intensitat no va baixar amb Doctor Prats. La banda va fer valer el seu caràcter festiu amb un concert ple de ritme i himnes, amb un públic que va respondre des del primer moment cantant i ballant, on es van recuperar molts temes antics. També vam poder gaudir de la col·laboració amb Mama Dousha en un altre dels moments destacats del dia.
La cloenda va anar a càrrec de 31 FAM, que van portar a Sant Feliu de Guíxols el seu contundent directe amb banda en viu, ballarines i una acurada producció visual. El sextet de Sabadell va repassar bona part del seu repertori amb ‘Sincero’, ‘Des del dia 1’, ‘Nens del barri’, ‘Anem tirant’, ‘Mama ho sento’ o ‘Dorayakis’, posant el punt final a una nit dedicada al talent musical català.
La Festassa Km0 ha tornat a evidenciar la diversitat de l’escena catalana actual i la capacitat de reunir en un mateix escenari artistes consolidats i noves generacions.
El Festival Porta Ferrada Occident encara afronta les darreres cites de la seva 64a edició. Aquest dimarts 18 d’agost, el Monestir acollirà Europa Galante i Fabio Biondi, que interpretaran ‘Les quatre estacions’ de Vivaldi en l’únic concert que oferiran a Espanya, amb les entrades a punt d’exhaurir-se.
Dimecres 19 d’agost, el Guíxols Arena rebrà Nile Rodgers & CHIC i Ben Harper & The Innocent Criminals, mentre que el Monestir acollirà Tina Gorina & Europa Galante. El festival posarà el punt final el 22 d’agost amb la Delirium Costa Brava Edition, una gran jornada dedicada a la música electrònica.
Entrades a la venda a baila.fm.
View this post on Instagram










