Just quan s’obrien les portes de la quarta i última jornada del Cruïlla, es realitzava la roda de premsa de valoració del festival on el seu director Jordi Herreruela afirmava “Hem fet el festival que sempre havíem somiat”, resum d’una edició que més enllà de les xifres -76.000 persones durant les quatre jornades- es consolida ja no només com una cita ineludible de l’agenda cultural, sinó també com a exemple d’un model de festival diferent.
Amb la seva clara aposta pel públic local, (61% de Barcelona, 29% de la resta de la província de Barcelona, 7% de la resta de Catalunya i un 3% de la resta d’Espanya), un públic divers (un 47% de públic entre 30 i 40 anys, un 35% més gran de 40 anys, un 10% entre 25 i 30 i un 8% entre els 18 i els 25) Cruïlla ha esdevingut un festival consolidat, menys vinculat a la seva programació musical i amb un públic fidel a la proposta: el 51% dels assistents al festival el 2023 havien vingut a una altra edició del Cruïlla.
Un any més el Cruïlla s’ha reivindicat com un festival proper, ampli i amb la mirada posada en el seu públic en un format pensat per a la ciutat que l’acull.