La manera de consumir música ha canviat completament en els últims 20 anys deixant el format CD (per no parlar del vinil) gairebé a l’abast dels més nostàlgics. Indubtablement, la música es consumeix “online” i en els últims 5 anys ha fet un creixement vertiginós.
L’any 2014 el coreà Psy es convertia en un fenomen viral, fet que ens feia descobrir el significat d’aquesta paraula, amb el “Gangnam Style“, un èxit mundial que va revolucionar la indústria musical. Fins al 2017 tenia el domini hegemònic de YouTube però llavors va arribar “Despacito“ de Luis Fonsi i Daddy Yankee reivindicant la supremacia del reggaeton com a gènere de moda. Han superat la barrera dels 6.000 milions de visualitzacions, deixant una marca històrica difícil de superar.
El canvi d’hàbits en el consum musical i la successiva celeritat que va comportar també s’ha endut del Top 10 tots els artistes que el 2014 l’ocupaven. Noms com Jennifer Lopez, Eminem, Rihanna, LMFAO, Shakira, Lady Gaga o Michel Teló han desaparegut deixant pas a Ed Sheeran, Wiz Khalifa, Charlie Puth, Mark Ronson, Bruno Mars, Maroon 5, Taylor Swift, Katy Perry i Enrique Iglesias.
No només ha suposat un canvi d’estil el que s’ha produït en aquest relleu, sinó que també s’han triplicat i duplicat les xifres de visualitzacions dels temes que ara ocupen el Top 10. Tot fa pensar que aquesta bogeria de xifres desorbitades no anirà en detriment, tot el contrari, ben aviat ja no ens sorprendrem d’aquest rècord com ara no ens sorprèn fenòmens que fa uns anys semblaven inassolibles.
El Top 10 de videoclips a 28 de febrer de 2019:
Luis Fonsi i Daddy Yankee – Despacito (6.009.000.000)
Ed Sheeran – Shape of you (4.096.000.000)
Wiz Khalifa i Charlie Puth – See you again (4.023.000.000)
Mark Ronson i Bruno Mars (3.476.000.000)
PSY – Gangnam style (3.297.000.000)
Justin Bieber – Sorry (3.091.000.000)
Maroon 5 – Sugar (2.899.000.000)
Katy Perry – Roar (2.756.000.000)
Taylor Swift – Shake it off (2.747.000.000)
Enrique Iglesias – Bailando (2.689.000.000)