
La Publicitat fa el seu debut al panorama musical català amb Tornem de seguida, un primer EP que combina frescor generacional, tradició cultural i una dosi d’ironia molt ben portada. El grup, format per Bru Esteve (veu i guitarra), Pol Guardiola (guitarra), Marc Gelabert (baix) i Víctor Jiménez (bateria), s’estrena amb quatre cançons que demostren una mirada lúcida i personal cap al rock fet a casa.
El disc s’obre amb una reinterpretació de l’“Helena” de Pau Riba, que marca l’ambició d’un grup que no té por d’entrar a la conversa amb els grans noms de la música catalana. A partir d’aquí, el viatge continua amb “De voler-ho, vulgue-ho”, una peça que remet als darrers treballs d’Els Pets; “El duel”, carregada d’autoconsciència i energia, i es tanca amb “El retrat”, una mena de mirall final on el grup es planta davant la seva pròpia obra.
Amb un nom extret del mític diari La Publicitat, la banda juga amb la ironia i la nostàlgia des del primer moment, però el seu missatge és clar: això és només el començament. L’EP és, segons ells mateixos, un tast del que vindrà, un avís que “tornaran de seguida” amb més música.
El projecte va començar en la intimitat de l’habitació de Bru Esteve, cantant i compositor, amb lletres llargues i plenes de ganes d’explicar coses. La formació es va consolidar en sumar les veus creatives dels altres membres, cadascun aportant-hi energia, arranjaments i solidesa rítmica per convertir una idea entre amics en una proposta real i escoltable.
Pel que fa al so, La Publicitat es mou còmodament entre referències a Pau Riba, Els Pets, Manel o La Ludwig Band, però també deixen caure influències més internacionals, com The Strokes o l’indie britànic que, diuen, cadascú pot trobar si escolta amb atenció. El seu estil, més enllà de les etiquetes, destil·la una voluntat clara de formar part d’un fil invisible que connecta generacions de músics catalans.
Tornem de seguida ja es pot escoltar a totes les plataformes digitals. I si l’avís no era prou clar: sí, La Publicitat tornarà. De seguida.