La popular marca catalana de cervesa ha publicat aquesta mitjanit la primera meitat del seu anunci anual “Mediterràniament”. Enguany, però, ha centrat molt més el missatge cap a la crítica i la reivindicació sobre temes mediambioentals, que en el “bonrollisme” que ens tenia acostumats. Aquest any, ha aparcat la festa i la platja en un segon pla per a remoure consciències.
El breu espot de minut i mig titulat Acte I. Ànima compta amb la participació de la ballarina canadenca Claire Friessen, sota la direcció de Nacho Gayán. En la seqüència es pot observar una coreografia subaquàtica hipnotitzant per part de la jove. Mentrestant, una espècie de bosses de plàstic van fent aparició i es van acostant a ella fins que fan que cagui al fons del mar. Quan està estirada al fons del Mediterràni ens apareix una frase en pantalla: “Si volem mantenir la nostra manera de viure, no hauríem de protegir allò que la fa possible?”
Estrella Damm també ha fomentat la participació d’artistes catalans enguany també. La cançó que sona al llarg de l’anunci ha estat composada per Joan Dausà, i interpretada per Maria Rodés.
Estrella Damm, conscienciada amb el Mediterrani
Estrella Damm vol fer una crida a salvar el Mediterrani, a cuidar molt més dels nostres mars. Què tenen pensat fer ells, doncs? La marca ja fa temps que té la voluntat prioritzar les seves polítiques de minimització de l’impacte ambiental. Segons un comunicat de l’empresa “fa uns mesos es van iniciar les proves per retirar les anelles de plàstic de les llaunes”, cosa que eliminaria uns 89 milions d’anelles, unes 260 tones de plàstic.
També cal destacar que Estrella Damm ja ha retirat els seus gots de plàstic de festivals, concerts o festes populars, substituint-los per gots reutilitzables o fets amb matèries vegetals.